Onsdag

Hej :)
Haha jag kan bara skratta åt mig själv. .
Skulle gå och hämta isabelle på dagis. Tänkte först att hon skulle få prova att gå hem men tänkte om och toh cykeln och började gå.. var väldigt blött och halt. Hade äve mina gympaskor för börjar bli så trött på vinterskor och jackor.
Vägen till dagis tog mycket längre än vanligt.. Sist innan jag kom fram möttes jag av en jättepöl. Tog mig över rätt så lätt.
När jag hämta henne blev hon glad över att se cykeln... spännde fast henne ifall de skulle hända något på vägen hem. gick ju ändå med cykeln.
Då skulle vi förbi jättepölen igen..
När jag hade ca 2 meter kvar. Mitt i pölen börjar däcken på cykeln glida och jag som har gympaskor på mig glider ju med cykeln.. Ena foten är nu i vattnet. Isabelle är lite lätt rädd eller tycker de är obehagligt då den lutar. (hon har inte gjort sig illa. ) hon nudda inte ens marken..
Där sitter jag på rumpan med en unge och en cykel mitt i vattenpölen.
Funderar på hur jag ska komma upp utan att ramla igen. Då kommer de en bil. En snygg pappa rullar ner rutan och frågar om jag behöver hjälp.. (jag vill gräva ner mig i snön) tackar så mycket men säger att de går bra. Kommer upp på bena och vill bara hoppa upp på cykeln och cykla hem. Men de går ju inte. Så får fortsätta gå hem som en röd höna. Så himla pinsamt.

När vi nästan är hemma ska vi ta oss över en nedtrampad snövall. Tappar fotfäste igen och foten glider ner i snön som de är massa vatten under. Foten fick bada igen.

Jag tänker inte gå ut mer idag..
Och imorgon blir de bilen både till och från dagis.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0