Tankar... :/

Många säger att man blir så känslig efter att man har fött barn. Att man kan börja gråta för ingenting.
Jag känner nästan tvärtom. Att jag har blivit starkare efter att jag fött barn.
För nu vet jag verkligen vad smärta är. Både under och lång tid efter förlossningen.
Eftersom jag har haft så ont efter förlossningen och inte fått rätt hjälp på en gång från sjukvården.
Om läkarna hade tagit mig på allvar när jag var tvungen att åka in akut istället för att bara vifta bort mig som en fluga. Då hade jag sluppig all denna smärta jag nu har fått genomlida.
För denna smärta har varit så mycket värre än att föda barn.
Om jag fick välja så skulle jag hellre föda tio barn än att ha denna smärta.
För när man föder så vet man att smärtan tar slut när barnet är ute.
När gallan krånglar vet du aldrig när smärtan släpper.
Ibörjan gick det ju ändå bra. Då hade jag ont några timmar.
Dock oerhört ont så jag låg och grät.
Men de släppte till sist.
Men mot slutet så släppde de aldrig.
Utan jag var tvungen att åka in till akuten för att få hjälp mot smärtan.
Få en spruta i röven så försvann smärtan.
Varför kunde jag inte få hem dessa sprutor så man slapp ta sig in till aktuen med ett litet spädbarn?
När vi var i Eksjö och jag fick sådär ont.
Jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
Trodde nästan att jag skulle dö.
Det gjorde så oerhört ont att jag bara ville lägga mig ner och blunda och hoppas på att smärtan skulle försvinna.
Men det gjorde den ju inte. ¨
Som tur var så kom ambulansen fort och dom tog in mig och jag fick en massa smärtstillande.
Till slut släppte de någelunda oerhörda smärtan och dom kunde börja undersöka mig.
DÅ tog dom mig verkligen på allvar.
Det var så att det var tvunget att gå så långt så att min buksportskötel var tvungen att bli inflamerad.
Och då pratar vi inte om någon liten inflamation.
Nästan hela min buksportskötel var inflamerad.
Och läkarna trodde knappt att den skulle kunna hämta upp sig.
Men ung som jag är så gjorde den det.
Men det har tagit sin tid och jag har haft oerhört ont.
Bara för att sjukvården inte kan lyssna på en från början.
Nu slipper jag denna smärta eftersom jag har opererat bort min gallblåsa.
Jag slipper dessa problem i framtiden och kommer aldrig behöva känna denna smärta igen.
Nu ska jag bara återhämta mig från operationen sen så kan jag börja njuta av mitt liv igen och börja njuta av min underbara lilla familj ♥
Andreas, du har varit stort stöd och oerhört stor hjälp.
Du har alltid stått vid min sida.
JAG ÄLSKAR DIG AV HELA MITT HJÄRTA!!!
DIN HELEN FÖRALLTID!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0