20/04-11

Igår trodde jag verkligen att det var på gång, men det var falskt alarm igen :( När Andreas kom hem från jobbet hade jag så ont i magen att jag inte viste vart jag skulle ta vägen. Tvingade i mig mat ifall de skulle starta så man har lite krafter men de var inte lätt att äta. Ringde mamma som sa att jag skulle ringa till förlossningen. Gjorde de för tänkte att det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Och där fick jag de svar jag viste att jag skulle få. Ta en alvedon och ett bad och vila dig lite. Tack för den hjälpen. På henne lät de som att de inte alls var på gång. Vilket de visade sig senare att de inte var heller men iaf.

Tog ett bad och vilade lite. Men de släppte inte riktigt. under kvällen hade jag ont som en molande mensvärk och varje gång jag rörde mig, eller skulle ställa mig upp så gjorde de ont . Dock så släppte "trycket" i magen.

Vi tog det lugnt resten av kvällen och när vi skulle sova så kunde jag såklart inte somna. Somnade inte förens vid halv två och varje gång jag vred mig i sängen så gjorde det  ont. Sen blev det för varmt, men kunde ju inte öppna eftersom Andreas är förkyld. Men lyckades till sist somna.

Nu imorse när jag vaknade kände jag en värk. Men sedan har det varit lungt. Men tar det ändå lungt. Man vet ju inte när de kan starta. SKulle behöva fixa lite med mina blommor men har inga lekarkulor hemma. Så får se hur jag gör..
Tänker inte ge mig ut själv så som jag är nu iaf. Får se sen när Andreas sluta jobba om vi kanske kan ta en liten kort promenad så jag får röra lite på mig iaf..

Man kanske ska ta och börja tänka på att äta lite lunch. Vet dock inte vad jag ska hitta på. Men blir nog nått lätt som en omelett eller så. Orkar verkligen inte laga mat nu för tiden och har ingen fantasi heller..
Men vet iaf vad vi ska äta till kvällsmat. Då blir det potatismos och korv. Så gott och så enkelt. Självklart blir de hemmagjort potatismos :P

Nej nu ska jag sluta babbla en massa goja och dricka lite vatten :P

// Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0