091026

GRATTIS PAPPA!!

Fast vi firade dig igår, hon fick två st piketröjor av mig och Andreas.
Helgen har varit helt underbar. Ledig, vaknat upp med Andreas varje morgon. Tänk om de alltid kunde få vara så? slippa jobba kvällar och helger. Jobba likadant som den andra varje dag. Tänk vad mycket mys de skulle bli då =) Har även fixat med gardinstängerna samt fixat och plockat lite i lägenheten.

Idag har jag jobbat.. 8-12.30 kort tur men hellre de än att bara sitta hemma och inte göra något alls. Efter jobbet gick jag ner och tittade om de var någon i tvätt stugan, jag hade ju tid kl 14.00 men de var inte någon före mig så jag började tvätta på en gång när jag kom hem. Så har hunnit slänga in några av de nya påslakana i tvättamskingen. så de blir nog klara snart.. Fundrear på att ta en tid imorgon oxå för att tvätta sängkläderna? Men får se hur jag gör. Är ledig i morgon och har inga direkta planer.. Jo ska handla med mamma men de är de ändå som är inplanerat imorgon. Får se vad jag mer hittar på. Kanske ska fortsätta fixa och dona i lägenheten..?

Idag till middag blir de fläskfilé och pommes/potatisgratäng.. har inte bestämt än vad vi ska ha till =P men tror de blir pommes. Lät som de på Älsk igår iaf..

Ifredags var jag och JErry(min kollega) på IKEA =D köpte grejer till gardinstängerna så man kan sätta upp de svarta så man slipper ha de där fula vita. Eftersom de andra fästerna försvann i flytten. Sen köpte jag lite ljus och tillbehör till de.. =) Köpte även lampor, fast dom var svindyra.. de var de dyraste som jag köpte.. =/ lite surt men de blev bra och Andreas tyckte om dom. SÅ de var bra. =)

Andreas är inte och jobbar i Södertälje idag och imogon, han är på någon kurs i västerås så han slutar kl 15.00 idag och imogon. Han får även sovmorgon för kursen börjar vid nio så de är skönt för honom. Kan bara tänka mig själv hur de måste vara att gå upp innan kl 05.00 varje morgon. FAst å andra sidan så slipper ju han jobba kvällar och helger.. De slipper inte jag =( Avskyr de verkligen.

Mamma och Pappa kom ju även hem från Kreta i torsdags.. så träffade ju dom i fredags, gissa om pappa var brun. Han ser ju fan ut som en neger.. haha, tänk om en annan hade så lätt för att bli brun. Men nej jag är inte alls avis.. inte alls. =/ Tilloch med mamma hade fått en fin och jämn brunhet. JAG VILL OXÅ!! Men nej de är totalt omöjligt, det är ju inte så att jag inte får färg, för de får jag. men de försvinner efter ungeför tre veckor. Hur ska man göra för att de sitter kvar länge..? Någon som har något förslag?

Nej men oj vilket inlägg, inte likt mig.. =P

Nu blir de en sväng ner till tvättstugan igen..

Hoppas ni orkar läsa allt..=P

Ha de så bra
// Helén.

(Lägg märket till att jag har stavat mitt namn rätt för en gång skull.. haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0