Söndagen den 29 november 2009

Första advent idag, Har fixat till advendsljusstaken men de fattas lite mossa så de får jag fixa imorgon, men vi kan ialla fall tända ett ljus nu till middagen ikväll. MYS.

Igår, lördag städade jag och satte upp julgardinerna, de blev jättefint. Sen kom ljusstakarna till fönstret oxå. Då blev de ännu finare. Till och med Andreas sa att de var fint =)

I fredags åkte vi till Ikea för att äntligen köpa en ny säng. Allt gick bra tills vi skulle åka hem. spänbanden som vi hade med oss räckte så klart inte så vi fick köpa nya, tur att de hade de på ikea där man får hämta ut sina grejer. inte så dyra var dom heller. sen tyckte jag att vi skulle binda på ett sätt så de gjorde vi. trots att andreas protesterade. när vi lagom kom ut på motorvägen märkte vi att detta går inte. Då var de bara att köra av och binda så som Andreas tyckte att vi skulle ha gjort från början. Och såklart så blev  de bättre, men inte kunde vi köra så fort hem. Vi kunde MAX köra i 70 km/timmen på en 110 väg. De tog tid men till sist var vi hemma. Då skulle vi få upp de där älendet till lyan oxå. suck och stön. Tog de lungt och de tog sin tid men upp kom den. Jag blev klämd och andreas tappade skon på vägen upp men upp kom vi. De tog ungefär 20 minuter att få upp den. Och då var de bara jag och Andreas som gjorde de så de tycker jag var bra eftersom att jag inte är så stark. Väl på plats i lyan skulle den i sängramen oxå. De var inga problem alls. sen la vi i bäddmadrassen och täcken och så. så äntligen kunde vi prov ligga den och fy fan de var som att gå på moln. Den är guld. Helt underbar.
 JAG ÄLSKAR VÅRAN SÄNG!! Den är lite hård men de är den alltid i början. men blir ju mjukare med tiden. Så nu varje natt sover jag som en prinssesa. Helt underbart. Jag tycker redan att min rygg känns bättre. Får se om de är så imorgon när jag jobbar eller om de bara är något som jag inbillar mig. Men jag hoppas att detta ska hjälpa.

Halv vägs upp, eftersom jag insesterade på att gå längst ner pga av min handled säger Andreas
"du älskling, den väger visst 61 kg"
Han som sa innan att den vägde 50 kg.
Jag fick all tynd ibland med de gick bra..

Nej nu är maten färdig..
De blir tacopaj.. mums


Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0